ESO

DIVENDRES 19 d'abril

DIJOUS 18 d'abril
A l'Apocalipsis un dels retrets a l'Església d'Efès és que ja no estima Jesús amb la passió i enamorament de l'inici. Tota història d'amor té un començament. També la nostra amb Déu, com ens recorden sovint els místics. Aquest cant ens porta a recordar aquell primer moment, i com Jesús va treure'ns de la nit. Entrega-li el cor de nou avui a Jesús. Que encara sigui el teu primer amor.




DIMECRES 17 D'ABRIL
¿TE HAN ROTO EL CORAZÓN?
Tu dolor no ha sido en vano, y las heridas que llevas en tu corazón pueden ser sanadas con el amor más real que puedas conocer.

DIMARTS 16 d'ABRIL


DILLUNS 15 D'ABRIL
Me puede faltar todo en la vida. Me puede faltar hasta la vida. Pero nunca quiero que me falte, El deseo de amarte, hasta el final.


DIVENDRES 12 d'abril

La cançó d'avui us la dedico de forma especial a algú de vosaltres. A aquells que aquesta setmana tenen proves dures, sobretot familiars. A tu et dic, encara que no creguis gaire en Déu, que davant les dificultats que estàs suportant i que són injustes, et convido que quan no puguis més, diguis El seu Nom: JESÚS! Quan tinguis ganes de cridar o d'enviar-ho tot a la... digues El seu nom... JESÚS.

 


DIJOUS 11 d'abril
ARRIÉSGATE A GANAR
Dicen, que sobre los 20 años, tu corazón
 ya ha hecho una media de 745 trillones de latidos por segundo. Que te has enamorado unas 10 veces, has suspirado unas 30 mil. Y has dejado caer unas 850 mil lágrimas. 

Supongo que nadie dijo que fuera fácil. Y es que a veces, cuando tu mundo se gira del revés: ¡HAY QUE HACER EL PINO! Por eso, cuando sientas que vas a caer. Continúa. Cuando nadie crea en ti. Continúa. Cuando sientas que no sirves para nada. Continúa. Y continúa siempre que creas que queda un motivo por el que luchar.


Y justo ahí, está la diferencia entre ser feliz o no. Estás todos los días a un instante de cambiar tu vida para siempre. Para bien. O para mal. Para ser feliz o para llorar.

Por eso, arriésgate a ganar.




DIMECRES 10 D'ABRIL
¿Para quién soy yo?
¿Qué hago aquí?
Si supiera los deseos que tienes para mí


DIMARTS 9 d'abril
"Al llegar, se encontraron con que la piedra que cerraba el sepulcro había sido abierta" Mt 24, 8. Recuerda siempre que la puerta se abrió para estar siempre con nosotros, sueña cada plan que tiene Dios para ti en esta Pascua.



DILLUNS 8 d'abril
DIOS TE AMA


DIVENDRES 5 d'ABRIL
El dimarts va ser el dia mundial de Concienciació sobre l'autisme. És essencial fomentar entre nosaltres, la comprensió i l’empatia cap als companys autistes. Utilitzar un llenguatge senzill, recursos visuals i respondre a les seves preguntes de manera honesta són eines clau per aconseguir-ho. Recorda que cada persona autista és única i valiosa, i que tots tenim la responsabilitat de crear un món més inclusiu i acollidor per a tothom. Mireu aquest video, és important que els nosaltres entenguem què és l’autisme i com afecta a les persones que ho pateixen.


DIJOUS 4 d'abril


DIMECRES 3 d'abril
¿Por qué lloras? es una canción que presenta a Maria Magdalena que junto a otras mujeres fueron presurosas al sepulcro en la mañana de la Resurrección de Cristo.



DIMARTS 2 d'ABRIL
BONA PASQUA A TOTS i TOTES


DIVENDRES 22 de març
Os invitamos el Domingo de Ramos a participar en la Bendición de Ramos a las 11.30 h en la parroquia San Eugeni Papa seguido de la procesión a la Parroquia de la Virgen del Pilar, donde tendremos la Eucaristía  presidida por Mn. David Abadías, obispo auxiliar de Barcelona. 



DIMECRES 20 de març
PROCESIONES DE SEMANA SANTA
Se acerca la Semana Santa y es tiempo de procesiones. A través de cada paso de misterio aprendemos los diferentes momentos de la vida de Jesús. Es una catequesis, una Biblia abierta, en movimiento, donde conocer una parte muy importante de nuestra fe: la Pasión y Muerte de Jesús.


DIMARTS 19 de març
GRÀCIES SANT JOSEP


DILLUNS 18 DE MARÇ
El mensaje "Ojalá todos hiciéramos esto" de este cartel es un recordatorio poderoso de los valores fundamentales que deberíamos reconocer.
NOS PROPONEMOS HACERLO, ¿OK?
feliz día


DIVENDRES 15 de març
AVUI XOCOLATADA
FESTA GRAN
200 niversari del naixement
del P. Julio Chevalier


DIJOUS 14 de març
BON DIA, demà divendres celebrarem la festa de 200 aniversari del P. Julio Chevalier. Farem una xocolatada al pati. Desprès el P. Willy, missioner del Sagrat Cor ens dirà unes paraules.





DIMECRES 13 de març
Sin agallas no hay gloria, Dios está contigo y estará contigo siempre.



DIMARTS 12 de març



DILLUNS 11 DE MARÇ
Estamos acostumbrados a ser escuchados, que no a escuchar. Nos gusta mucho pedir y recibir, mucho más que dar, y rara es la vez que damos sin esperar nada a cambio. Lo que me ha pasado últimamente es justo lo contrario, he recibido mucho sin pedir ni esperar nada. Cosas buenas, muy buenas: cariño, afecto, respeto, amor, de gente a la que conocía y de gente a la que no. Muchos eran amigos desconocidos que con sus palabras de aliento me hicieron superar momentos difíciles.  Pau Donés 



DIVENDRES 8 DE MARÇ
Esta no es una canción, es un Himno para cada mujer que lo logró y las que lo están intentando.






DIJOUS 7 DE MARÇ

DIMECRES 6 DE MARÇ
«No os agobies pensando:
¿qué comeremos?, ¿qué beberemos?,
¿con qué nos vestiremos? No os preocupéis del mañana, que el mañana se ocupará de sí» (Mt 6, 31-33)


DIMARTS 5 de març
AVANZA


DILLUNS 4 de març
Aquestes setmanes fins a la Pasqua, els evangelis ens mostren a un Jesús que va assumir el risc de ser responsable dels seus fets i de les seves paraules.

Es va relacionar, va parlar, va tocar i va curar intocables, menyspreables i pecadors, dignificant-los i humanitzant-los. No ens oblidem, que això el va fer ficar-se en molts problemes, fins i tot la seva mort.

Sent la llum, va experimentar la foscor més profunda per tots, també per tu i per mi.

Que en aquesta quaresma, aquest gest de Jesús, d'apropar-se a tothom, sigui també el nostre gest.



Divendres, 1 de març

Recordeu les paraules de l'arbre de l'escala?
Heu pensat alguna vegada?
Temps de preparació: Atura't
Temps de reflexió: Perdona
Mira al teu voltant: Proposa't millorar...

I no t'oblidis!

FES DE JESÚS EL TEU AMIC!

Dijous, 29 de febrer

Com són d'importants les paraules!




Dimecres, 28 de febrer

¿Tarjeta azul?

Saltaba estos días la noticia que la IFAB (International Football Association Board) quiere implementar una nueva tarjeta: la tarjeta azul. Esta se sumaría a las ya conocidas amarilla y roja. El objetivo de esta nueva tarjeta sería el de sancionar al jugador con una expulsión del terreno de juego durante diez minutos. Los motivos por los cuales el jugador sería sancionado con esta tarjeta serían tanto las protestas excesivas al colectivo arbitral, como las veces que se frena con falta una jugada prometedora.

Estas dos situaciones me han hecho plantearme qué pasaría en nuestra vida, si la gente que nos quiere, nos sacara de vez en cuando una tarjeta azul. Sí. Aquellas veces que nos pasamos de frenada en las redes sociales –aunque a veces haría falta la tarjeta roja–; o cuando estamos protestones y tenemos la piel más fina de lo habitual. O los momentos en los que perdemos el foco de lo que le pasa a alguien de nuestro alrededor por estar a lo nuestro.

Utilizo este símil futbolístico para acudir a lo que nos va pasando. Como personas, como sociedad, vamos cambiando. La tendencia es que cada vez nos cuesta más sacar tarjetas rojas. Y quizás estamos demandando concreciones entre nuestros grises sin saberlo. O entre la roja y la amarilla, advertencia y penalización al mismo tiempo. También en el péndulo moral en el que nos movemos parece que necesitamos certezas que nos sostengan en el orgánico vaivén de tendencias que nos mueven o agitan.

¿Podemos pensar si necesitamos alguna tarjeta azul?

¿Necesitamos ese «rincón de pensar» de Zipi y Zape?. 

Si nos sentimos un poco en fuera de juego. Si pensamos más en que el equipo juegue para mí. Si creemos que la vida es continuamente injusta y desproporcionada con cada cual. Quizás sea el momento de sacar alguna tarjeta azul para pensar y cambiar aquello que no hacemos bien.

Sea como sea, que el balón del Reino siga rodando. Y nosotros, jugando en equipo.

 



Bon dia
Dimarts, 27 de febrer

Reflexió de la M. Teresa de Calcuta

La vida és una oportunitat, aprofita-la.
La vida és bellesa, admira-la.
La vida és un somni, fes-lo realitat.
La vida és un repte, afronta'l.
La vida és un deure, compleix amb ell.
La vida és un joc, juga'l.
La vida és preciosa, cuida-la.
La vida és riquesa, conserva-la.
La vida és amor, gaudeix-ho.
La vida és un misteri, descobreix-lo.
La vida és tristesa, supera-la.
La vida és una cançó, canta-la.
La vida és un combat, accepta'l.
La vida és una tragèdia, domina-la.
La vida és una aventura, viu-la.
La vida és felicitat, mereix-la.
La vida és vida, defensa-la!

Bon dia 26 de febrer
Bon dia desde el Vaticano.
Ciudad del Vaticano es Patrimonio de la Humanidad desde el año 1984, así que no hace falta decir que es una de las visitas más que obligadas que hacer en Roma. Es el estado más pequeño del mundo. Aquí teneis una foto de la basílica de SAN Pedro. Ahhhh por si no lo sabéis SAN Pedro fue el primer Papa. Chicos y chicas esto es precioso!




BON DIA 23 de febrer
¿A QUIÉN BUSCAS?

BON DIA 22 de febrer
La película titulada "Sorry" que dura sólo 1 minuto y 58 segundos, ganó el Oscar al mejor cortometraje. Sin embargo, su mensaje es profundo, tenemos que aprender no sólo a tener el papel de un ser humano, sino a "SER HUMANOS". La palabra "Overload" que aparece en el elevador significa: "POR ENCIMA DE LA CAPACIDAD" (sobrecarga), y en nosotros, las personas, representa: la ACTITUD, el COMPROMISO, el DEBER, la CONTRIBUCIÓN y la EMPATÍA. Es decir, el ascensor no se mueve, no sube, por el individualismo y el derecho que cada uno cree tener. Algo que en la actualidad nos refleja como sociedad. Alguien se cree con más derechos que los demás y perjudica al grupo, haciendo que la persona con más sentido humano tenga que tomar una decisión, sin que nadie reaccione ni diga nada. 

BON DIA 21 de febrer
PARABOLA DEL HIJO PRÓDIGO
(cuando uno de nosotros se arrepiente el cielo hace una fiesta)
SOBRE TODO ESCUCHA LA LETRA


BON DIA 20 de febrer





BON DIA 19 de febrer

La primera semana de la Cuaresma

En primer lugar, el primer domingo de Cuaresma comienza siempre con el relato de las Tentaciones de Jesús en el desierto.  El desierto nos sitúa en el marco de la cuaresma. 

Las tentaciones no son solo un proceso por el que pasó Jesús. A estas mismas tentaciones tenemos que hacer frente en nuestra vida: poder, apariencia, dinero, control… Para iniciar este camino de conversión que es la cuaresma debemos mirar a nuestro interior para saber qué es lo que tenemos que dejar atrás, a qué tenemos que cambiar.


BON DIA 16 de febrer


DIMARTS 21 de novembre
“Estad siempre alegres.
Os lo repito: ¡estad alegres!”



DILLUNS 20 de novembre
SOMOS parte de la VIDA, somos parte de la FE, somos REDES que se lanzan para llenar de ESPERANZA al hombre y a la mujer. 

DIVENDRES 17 de novembre

DIJOUS 16 de novembre
Asi es debemos luchar siempre y sobre todo
pedirle fuerzas a Dios para hacerlo



DIMECRES 15 de novembre

Quiero vivir la vida

Que sepa gozar de todo

Que no me venda a la falsa diversión

Que busque la felicidad en mi interior

Que busque la felicidad

 

Quiero apostar por grandes ideales

Que sepa que mi vida vale mucho más, mucho más

Que no me venda a la mediocridad

Que busque servir y amar, servir y amar

 

Quiero acertar en mis elecciones

Que sepa distinguir el bien y el mal

Que no me venda a ser como los demás

Que busque lo que vale la pena, lo que vale la pena

 

Quiero ser libre

Que sepa esclavizarme por amor

Que no me venda al capricho ni a la pasión

Que busque la libertad interior en ti, en ti

 

Quiero apostar por grandes ideales...





DIMARTS 14 de novembre

¡Vamos! ¿Hasta cuándo vas a estar quieto?

La actitud ante la vida, ante los problemas, ante la tormenta... marca una gran diferencia. Lo más frecuente es quedarse protestando cuando las cosas no salen como uno querría. Sentarse a criticar. Exigir que otros hagan. Analizar desde la teoría. Protestar sin mover un dedo. Todo cambia cuando uno decide ponerse manos a la obra. Entonces no hay árbol, por grande que sea, que no pueda moverse.


DILLUNS 13 de novembre
En un contexto en el que no es fácil reconocerse como creyente, la campaña muestra el sano orgullo que sentimos por lo que la Iglesia es y lo que la Iglesia hace gracias al tiempo, las cualidades y la oración de millones de personas. 



DIVENDRES 10 de novembre
OLOR A TOSTADAS


DIJOUS 9 de novembre


DIMECRES 8 de novembre
No hagas en las redes sociales lo que no haces en la vida real.



DIMARTS 7 de novembre
Volem agrair totes les persones que ahir van participar en la pregària de la Pau al Santuari, i sobretot als alumnes de Confirmació per la seva feina. GRÀCIES!


DILLUNS 6 de NOVEMBRE
No us perdeu, aquest bona iniciativa dels vostres companys
de 4t d'ESO de Confirmació:
UNA PREGÀRIA PER LA PAU
VENIU A ACOMPANYAR-LOS!



DIJOUS 2 DE NOVEMBRE
El dia 2 de novembre, recordem i preguem pels nostres éssers estimats i per tots els qui ja han deixat aquest món.
FEM UN MOMENT DE SILENCI.
PREGUEM PER ELLS...


DIMARTS 31 d'octubre
Sadio Mané pasó por momentos muy duros en su infancia por Senegal, jugaba descalzo o con botines rotos, su sueño siempre fue ser futbolista, y su camino fue inspirador. La historia de Sadio Mané, ayudando con su dinero a su país.



DILLUNS 30 d'octubre



DIVENDRES 27 d'octubre
Íñigo Quintero no sabía que su "Si no estás" se iba a convertir en un himno para miles de jóvenes y que se situaría por encima de superestrellas en listas de todo el mundo. Su música es un recordatorio de la capacidad del arte para tocar el alma y provocar el pensamiento. Por primera vez, una canción exitosa no habla solo de coches caros, noches de discoteca y lujos fuera del alcance de la mayoría"...
Son muchas las estrofas de la canción que puede que hayan sido inspiradas por frases de alguno de nuestros grandes santos. Lo que sí es seguro es que es muy bueno que un joven católico llegue tan lejos con su música.



DIJOUS 25 d'octubre
VIVA LA VIDA





DIMECRES 25 d'octubre
¿OBSTÁCULOS EN TU CAMINO?


DIMARTS 24 d'octubre

Para qué estamos aquí, cuál es nuestra misión, cuál es nuestro destino…. seguro tú también te has hecho estas preguntas.

Estos mismos interrogantes suenan en la canción «¿Para quién soy?» del grupo musical Hakuna.

Si tan solo supiéramos qué nos depara la vida, quién va a pasar por ella, qué nos ocurrirá, en dónde estaremos en 10 años, qué mensaje te va a dejar tal situación, con quién vamos a pasarla….

La única forma de que las personas podamos ver la voluntad de Dios para luego ponerla en práctica (si queremos) es preguntándole. No hay otra manera de darse cuenta qué es lo que quiere Dios de nosotros.



DILLUNS 23 d'octubre
Por las personas que viven al margen





DIVENDRES 20 d'octubre

Dia del P. Chevalier, fundador dels Missioners del Sagrat Cor.

Pare nostre, vós que ens heu estimat fins a lliurar el vostre Fill per a la salvació del món, us donem gràcies per haver-nos donat al Pare Julio Chevalier.

Va ser l'apòstol apassionat del Sagrat Cor i del seu amor misericordiós per posar remei als mals del nostre temps.

Permet, Senyor, que sigui proposat a l'Església d'avui com a exemple d'amor envers Crist i de passió per a la salvació de tothom.

Senyor, que el Pare Chevalier pregui per tots nosaltres i pel món sencer. Amén



DIJOUS 19 d'octubre
Aquesta commemoració, promoguda per la Federació Mundial de la Salut Mental, va néixer l’any 1992 per equiparar la salut mental amb la salut física. Els seus objectius són sensibilitzar la societat sobre els trastorns mentals, lluitar contra l’estigmatització que pateixen les persones afectades.



DIMECRES 18 d'octubre
En serio, fem silenci per la pau!



DIMARTS 17 d'OCTUBRE 
Alumnes de Batxi, aquesta setmana del Domund a part de fer la tutoria al Saló d'actes, podeu deixar a la 
porteira aquella roba que no necessiteu.
Recollida de Caritas.





DILLUNS 16 d'OCTUBRE 



DIMECRES, 11 d'OCTUBRE
Nostra Senyora del Pilar,
pregueu per nosaltres.




DIMARTS, 10 d'OCTUBRE
Me duele Tierra Santa

Paz, perdón y amor hoy se convierten de nuevo, en un conflicto que lleva demasiados años, en guerra, rencor y odio.

Un conflicto de una complejidad política e histórica colosal que hoy adquiere un tinte rojo por las víctimas que ya ha habido y por las que seguramente vaya a haber. Un conflicto cuya complejidad dificulta también cómo posicionarse ante élpero lo que jamás ha de faltar en nuestra oración son las víctimas inocentes (si es que acaso hay alguna que no lo sea).

De verdad, se me estremece el corazón al ver la imagen de estos días. ¡QUE DOLOR!

Ante este conflicto tan largo, complejo y lejano pareciera que hay poco que hacer; pero ante el dolor de la Tierra Santa como mínimo deberíamos hacer un esfuerzo por no dejar que nuestro corazón se acostumbre a las noticias que llegan y llegarán, y no olvidemos a la gente que sufre las consecuencias del mismo; especialmente aquellos que decidieron adoptar la paz, el perdón y el amor, pero la Tierra Santa les impone guerra, rencor y odio.

Que nos duela la Tierra Santa que también es nuestra, porque ahí empezó todo, y que nunca olvidemos lo que en ella se predicó.

CON RESPETO, HOY GUARDEMOS UN MOMENTO DE SILENCIO , POR LA PAZ, POR LOS FALLECIDOS.

(GUARDEMOS UN MOMENTO DE SILENCIO)



DILLUNS, 9 d'OCTUBRE
Tots sense excepció estem cridats a viure l'amor de Déu,
i a dir-li: "Amén", de tot cor. Amen vol dir "Que així sigui", i així acaba la Bíblia. Aquest és el desig de Déu, que tots els homes i dones del món puguem dir un
Amen ben gran a l'amor de Déu.



DIVENDRES, 6 d'OCTUBRE
Feliç Dia Mundial del Docent! La millor recompensa al treball dels docents és saber que pots canviar per a bé la vida de moltes persones. Moltes gràcies a tots els docents!

Ehhhhh, avui podries felicitar als teus profes!




DIMECRES 4 d'OCTUBRE DE 2023
Connectats a qualsevol preu?

 
L'home d'avui és un ésser en xarxa: gràcies a internet i als smartphones estem contínuament interconnectats. És evident que això és una cosa bona, perquè ens ajuda a empatitzar amb els nostres semblants, estiguin a prop o lluny.

Però avui dia hi ha una enorme por a la desconnexió, a quedar-nos enrere. Moltes vegades som conscients del nostre enganxament a les xarxes, però continuem en elles per por que ens rebutgin, que ens deixin de banda.

El vídeo ens ho mostra amb claredat i humor: les grans corporacions digitals tenen terror perquè abandonem els seus serveis i faran ús de tots els seus recursos perquè romanguem enganxats i oferint-los la nostra informació personal de manera gratuïta. Ells coneixen el funcionament dels nostres cervells i són capaços de posar en marxa els nostres neurotransmissors amb els likes i visualitzacions, convertint les xarxes en autèntiques drogues que ens enganxen i ens desconnecten de la realitat.

Ambdues pors, la de les corporacions i la de les persones, poden fer que les xarxes, que es van concebre per unir-nos i per acostar-nos, acabin allunyant-nos de la nostra autèntica realitat. Per això, aprenguem a apagar el mòbil, a desconnectar-nos del món digital, per poder gaudir de l'ara amb els amics. Sorprèn veure quantes persones prefereixen gravar un moment abans que viure en plenitud aquest moment. Els filòsofs antics deien: primer viure i després filosofar. Diguem nosaltres: primer viure i després connectar-nos.



DIMARTS 3 d'OCTUBRE DE 2023
"

"
“què han significat els teus avis per a tu?”
“què agrairies als teus avis?"
"creus que se senten sols?"



DILLUNS 2 d'OCTUBRE DE 2023
"TENER CALLE"




DIJOUS, 28 SETEMBRE
Aquest és el video correcte.
Aquesta setmana celebrarem Sant Miquel.
Cantarem i ballarem aquesta cançó que han preparat els alumnes de 1r d'ESO C



DIVENDRES, 22 SETEMBRE

El dia 24 de setembre se celebra la Festa de la Mercè, la patrona de la nostra ciutat Barcelona



DIJOUS, 21 de setembre
Hi ha coses que no es compren


Amb diners podem comprar plaer,
però no amor.

Amb diners podem comprar espectacle,
però no alegria.

Amb diners podem comprar un esclau,
però no un amic.

Amb diners podem comprar una dona,
però no una esposa.

Amb diners podem comprar una casa,
però no una llar.

Amb diners podem comprar aliments,
però no gana.

Amb diners podem comprar medicines,
però no salut.

Amb diners podem comprar diplomes,
però no cultura.

Amb diners podem comprar tranquil·litzants,
però no pau.

Amb diners podem comprar favors,
però no perdó.

Amb diners podem comprar la terra,
però no el cel.

Amb diners podem comprar títols,
però no honradesa.

Amb diners podem comprar benestar,
però no felicitat.

Amb diners podem comprar coses i passar-ho bé (a estones), però només estimant les persones podem ser feliços (sempre), encara que, de vegades, no ens ho passem bé.



DIMECRES, 20 de setembre
LA VIDA SIN WHATSAPP

Una de las cosas que más me inquietaba de entrar a formar parte de un convento de vida contemplativa era saber qué relación se suponía que debía mantener con el móvil. Por un lado, mi sentido común me decía que era necesario un corte, una separación entre mi vida de antes y la nueva vida que acogía. Sin embargo, ese mismo sentido común también me susurraba al oído que quitarme WhatsApp de la noche a la mañana era demasiado radical. Desaparecer repentinamente me parecía muy injusto para la gente que me quiere y a la que le cuesta todavía aceptar mi vocación.

Finalmente resolví que me quitaría WhatsApp cuando hubieran pasado los primeros días en el convento y las aguas se hubieran calmado un poco entre mi familia y amigos. Mantendría el teléfono exclusivamente para poder llamar y que me llamaran.

Al principio no fue fácil. La primera semana sin WhatsApp tienes la sensación de haber sido absorbida por un agujero negro que te ha hecho desaparecer del planeta. Supones que el mundo a tu alrededor seguirá girando, pero tú ya no formas parte de él porque no hay sticker ni meme que confirme que sigues viva.

Los días pasan y te vas acostumbrando a un ritmo diferente que no va a golpe de clic. De pronto descubres que WhatsApp te aportaba inmediatez, pero no calidad. Te das cuenta de que mucha gente es sólo eso: gente. Con la que te intercambias un par de mensajes y unas cuantas fotos, pero a la que jamás llamarías a preguntar qué tal está. Redescubres el valor de las llamadas telefónicas especiales; vuelves a las notitas de papel para dejar recados; a la memoria fotográfica (¡cuánto la sustituimos por fotos!); a la concentración (¡qué placer estar leyendo un libro sin mirar el móvil por el rabillo del ojo…!).

La vida sin WhatsApp cambia mucho más de lo que nos podríamos imaginar.

Pero, vamos, que no hace falta irse a un monasterio para plantearse el uso que hace uno del móvil...




DIMARTS,19 de setembre

Bon dia! 
Aquí teniu la cançó del lema d'aquest any.
És molt senzilla, però amb una lletra molt bonica. 
La cantarem el dia de Sant Miquel.
PRACTIQUEM-LA!



DIVENDRES 15 de setembre



DIJOUS 14 de setembre

"Te preocupas por lo que ya fue y por lo que será. Hay un dicho: el ayer es historia, el mañana es un misterio. Sin embargo, el hoy es un regalo, por eso se le llama presente"


DIMECRES 13 de setembre

Es tracta del sisme més gran mai registrat al país des de l’any 1900. El sisme ha colpejat amb duresa una zona de la serralada de l’Atles situada al sud de la ciutat turística de Marràqueix. L’epicentre s’ha localitzat en el llogaret d’Iguil (a 63 quilòmetres de Marràqueix) a la província d’Al Hauz. La violenta sacsejada, que es va sentir en gran part del país magrebí prop de la mitjanit del divendres, ha causat danys materials, la mort de més d’un miler de persones i el col·lapse de diversos edificis d’habitatges. Els equips de rescat busquen supervivents entre els enderrocs amb ajuda de milers de voluntaris.

L’equip de Càritas Espanyola, de l'esglèsia católica, ofereix les seves condolences a les famílies afectades per aquesta greu catàstrofe, ajuda com ja fa uns anys amb tot el que sigui necessari i s’uneix en oració.




DIMARTS 12 de setembre

Entre las actividades del comienzo de curso es importante que tengamos un tiempo de oración pidiendo por el curso que empezamos, para que todos los meses que tengamos por delante sean fructíferos y vivirlos según el Espíritu Santo.





BENVINGUTS I BENVINGUDES